Dažādākie motoru remonti. Pārbūves, Vārstu ligzdu virsmu atjaunošana, jaudas palilināšana utt.

Tālāk tāda pavecāka intervija ar Vladimiru Neiju par šo tēmu:

Sportisti gatavojas jaunajai sezonai, gatavojas arī tehnika. Diezgan bieži atrodas tādi, kas vēlētos vairāk jaudas kā standarta motoram. Lai nebūtu daudzas reizes vienu un to pašu jāstāsta, piedāvāju īsu  „interviju”ar pašu tūnētāju Vladimiru Neiju.

No kurienes vispār tāda doma, ka kaut kas ir jāpārtaisa, jāslīpē un jāvīlē?

Kad pirmo reizi ar Agri aizbraucām uz sacensībām, 1985.gadā, uzreiz jau bija redzams, ka daži skrien blakus savam braucamajam lai kalnā tiktu, daži aiziet svilpdami, kaut visiem ir it kā vienādi „Sarkanās Zvaigznes” motori.  Acīmredzami, ka kat kas tajos motoros bija „uzlabots”. Tā arī parādījās interese pašam kaut ko uztaisīt.

Izklausās vienkārši –jānopērk lielā vīle un nākamajā gonkā pa priekšu!?

Jā, jebkurš to var izdarīt. Tikai jāpabrīdina ka pirmie 10 gadi tie grūtākie. Pirmo motoru kuru uzbūvēju vispār iedarbināt bija problēmas:-) Sāku konsultēties ar dažiem gudriem skolu pasniedzējiem, pētīt to laiku atzītāko meistaru darbus, visu salikt kopā, eksperimenēt, izdarīt secinājumus un pats savu domu ielikt. Tādējādi pēc gadiem trijiem Agrim bija viens no jaudīgākajiem mopēdiem visā PSRS, manis paša taisīts.

Tie jau bija citi laiki un cita tehnika! Tagad visi brauc ar „importa” močiem kuriem viss ir kārtībā!

Tā tik Jums visiem liekas:-) Protams, ka motoram, kurš jau tiek ražots sportam, uzlabojumi vajadzīgi mazāk un arī efekts nav tik liels, kā „Sarkanās Zvaigznes” mopēdam. Tomēr sacensībās, kur visi grib būt pirmie, arī tiem dažiem zirgiem ir liela nozīme.

Seno laiku skolu pasniedzēji laba lieta, bet ko darīt ar mūsdienu 4taktu motoriem?

Ar skolu pasniedzējiem un vietējiem meistarim jau nekas nebeidzās. Kad Agris sāka braukt Eiropas čempionātos, tad pieredzi papildināju pie Čehijas un Vācijas tūnētājiem. Vērtīgu informāciju guvu mācoties Francijas MG Competition tūninga firmā. Viņi gan strādāja tikai ar Yamaha močiem, toties visaugstākajā līmenī – gatavoja motociklus pasaules motošosejas un endurance čempionātiem.

Un ko tad Tu tur īsti motoram par to milzu naudu izdari?

Motoram neko,tikai  galvai. Par 1cilindra motora galvas sariktēšanu ņemu 125 latus. Milzu nauda jāmaksā vienai daļai „ārzemju” tūnētājam, kurš pārdod vārdu pamatā, un apmēram pusstundu reālu darbu:-) Esmu daudzu mūsu sportistu motorus remontējis un redzējis gan Eiropas, gan Amerikas meistaru taisītas galvas. Viena daļa ir labi uztaisītas, bet gadās tādas, kur nevar saprast par ko te vispār nauda jāmaksā:))

Galvām, ko es taisu, piestrādāju pie ieplūdes, izplūdes, sadegšānas kamerām. Uztaisu vārstu ligzdas lai perfekti slēdzas, kas bieži pat pilnīgi jauniem motocikliem laiž garām, varu dzīvajā pastāstīt:-) Vai pa telefonu 26522250, vai vladimirs@neija.lv

Izpārdošana
Lietotas kvadru riepas Lietotu deta?u izp?rdošana.
Sadarbības partneri
Pievienot grozam
gab
Pievienot